- przejmowanie nieruchomości tj. przejmowanie dokumentacji technicznej, administracyjnej, eksploatacyjnej, finansowej. Dbałość o kompletność dokumentacji projektowej, powykonawczej itp.
- zawieranie, zmiany, rozwiązywanie umów ubezpieczenia budynku
- przygotowywanie, zwoływanie i obsługa zebrań Wspólnoty Mieszkaniowej
- wydawanie poświadczeń i zaświadczeń w stosunku do właścicieli lokali dotyczących dodatków mieszkaniowych, pomocy społecznej i innych
- wyszukiwanie firm świadczących usługi; negocjowanie cen i weryfikacja warunków umów
- kontrola i nadzór nad utrzymaniem porządku i czystości pomieszczeń oraz terenów wspólnych nieruchomości
- kontrola i nadzór nad innymi usługami związanymi z funkcjonowaniem nieruchomości – np. ochrona
- dokonywanie odczytów liczników lub nadzór nad wykonywaniem odczytów liczników przez podmioty zewnętrzne, w okresach wynikających z terminów rozliczeń mediów
- pełnienie funkcji komunikacyjnej pomiędzy firmami zewnętrznymi a właścicielami i użytkownikami nieruchomości
- kontakt telefoniczny 24h na dobę z administratorem oraz internetowa obsługa mieszkańców
- prowadzenie i bieżąca aktualizacja wykazu właścicieli lokali